איך גורמים לילדים לאכול בריא? הנה 5 צעדים פשוטים שתוכלו ליישם כבר היום

הנושא של איך לגרום לקטנטנים לאכול בריא, מעסיק אותנו ההורים המון, הוא גם אחת הסיבות שפתחתי את הבלוג ואני אוהבת לסקר את השאלה הזו מהרבה זוויות (כמו בפוסט רעיונות לארוחת ערב בריאה עם קטנטנים, או.. איך להתגבר על השאלה מה נכין היום לאכול, פוסט על פלייסמטים מעוצבים – משחקים בזמן האוכל, פוסט הראיון עם איילת ליברטי לב שבו דיברנו על ציורים בצלחת, וסדרת הפוסטים של איך לגרום לקטנטנים לאכול שמסקרת כלים ומשחקים שונים שיכולים לעזור לנו) כדי להראות לכולנו שהשד הוא לא נורא ולהיפך – אם אנחנו נתייחס לנושא בקלילות וטבעיות, ככה הילדים שלנו יגיבו אליו ויאכלו בהתאם.

הפעם הזמנתי את טלי מחלב, מהבלוג Nature Tali, לשתף אותנו בידע שלה ולתת לנו כלים וצעדים פשוטים שנוכל להשתמש בהם ביומיום (אישית ניסיתי את כולם, בעיקר את מספר 4 – וזה לגמרי עובד!).

fruit skewers - שיפודי פירות - מתכון מקורי של טלי מחלב
fruit skewers - שיפודי פירות - מתכון מקורי של טלי מחלב

איך משכנעים ילד לאכול בריא?

אחת המשימות החשובות ההוריות החשובות ביותר, בהקשר של תזונה, היא היכולת לגרום לילדים לאכול יותר בריא. יותר ירקות ופירות, יותר דגנים מלאים וקטניות, יותר מזון אמיתי שמקורו מן הטבע ופחות מזון מתועש ומעובד שמקורו במפעל. פחות פחמימות, פחות סוכר, הרבה פחות.

בדרך כלל, משפטים שמתחילים ב"אל תאכל…." או "אולי לא צריך עוד אחד…" ו"אולי היום נוותר על הגלידה…" מעוררים תגובה שלילית מצד הילד ומשם הדרך אל קערת הסלט מתרחק עוד קצת.

אז איך בכל זאת גורמים לילדים לאכול בריא יותר? יש לי עבורכם 5 דרכים מופלאות להכניס את המזון הבריא הביתה מבלי בכלל לומר מילה!

rabbit oatmeal breakfast for kids
  1. אכלו מזון בריא בעצמכם.
    אי אפשר לנסות לשכנע ילד לנשנש מקלות גזרים ומלפפונים במקום במבה, כשאתם, ההורים, מעדיפים חטיפים וגלידות. מלבד העובדה שזה לא יעבוד, זה גם עלול לפתח חוסר הערכה מצד הילד כלפיכם.
    מה עושים? שמשו דוגמא חיובית. אכלו את האוכל שאתם רוצים לתת לילדים שלכם. פשוט כמו שזה נשמע.
  2. אפשרו לילדים לשחק עם האוכל.
    כמה פעמים שמעתם והשמעתם אם המשפט "לא לשחק עם האוכל!" למה לא בעצם? אם מדי פעם, כשיש לכם זמן וסבלנות, משחק עם חומרי הגלם של ארוחת הערב יגרום לילדים שלכם לאכול יותר ירקות, אם יצירתיות בצלחת תעורר אצל הקטנטנים רצון לטעום קוואקר או סלט פירות, אז למה לא לאפשר להם את זה?
    מה עושים? מתכנסים יחד כולם לארוחת הערב והופכים את הצלחת למגרש משחקים שיורכב מחומרי גלם בריאים וחיוניים. מה למשל, אתם שואלים? תוכלו ליצור דמויות של חיות מצחיקות מקערת קוואקר ופירות או להכין שיפודי פירות במגוון צבעים וצורות. מלבד המזון הבריא שיגיע אל מערכת העיכול של הילד שלכם, גם המוטוריקה העדינה תשתפר וזו בהחלט פעילות משפחתית מגבשת וכייפית, אם רק תשחררו את השליטה על הניקיון והסדר ותאפשרו (גם לעצמכם) פשוט ליהנות.
  3. תפסיקו לקנות נשנושים.
    בואו נודה בזה. כל מה שנכנס הביתה בסופו של דבר נאכל. בואו נודה גם בזה, את מרבית הממתקים והחטיפים אתם אוכלים ולא האורחים.
    מה עושים? פשוט תפסיקו לקנות! אם מתחשק לכם או לילדים שלכם משהו מתוק פשוט תכינו יחד קינוח בריא מחומרי גלם איכותיים והמתיקו בתמרים, מייפל או סילאן טבעי. תוכלו להכין ארטיקים מפירות טרייםשייק אבטיח מרענן, או בראוניס מבטטה משגע!
  4. אל תציעו, פשוט תגישו.
    אתם מציעים לילדים שלכם פרי או ירק ומקווים שהם יענו בחיוב ויעדיפו אותם על פני שוקולד או סוכריות. שוב, זה לא קורה וגם הפעם מגירת הממתקים מתחסלת ומגירת התפוחים נשארת מלאה עד שתכולתה נרקבת ונזרקת לפח.
    מה עושים? ערכו ניסוי מרתק. חתכו פירות עונתיים והניחו צלחת צבעונית ויפה לפני הילדים שלכם בזמן שהם משחקים, קוראים ספר או משחקים במחשב. הסיכוי שהצלחת תישאר מלאה הוא קלוש במיוחד.
  5. תנו אהבה, לא סוכר. 
    הסברה שילד שלא אוכל ממתקים הוא ילד עצוב עם חסכים היא פשוט שגויה מהיסוד. ילד שמח הוא ילד שמקבל תשומת לב, לא סוכר. אחד הדברים הגרועים ביותר הוא התניית התנהגות טובה או סיום ארוחה בקבלת ממתקים כפרס. הילדים שלכם יהיו מאושרים, בריאים ומלאי ביטחון עצמי אם תקדישו להם זמן לשיחה, פעילות גופנית או משחק משותף. ממתקים וחטיפים לא מעניקים את כל אלה, במקומם הם רק יוסיפו לילדים שלכם משקל עודף, בעיות בריאותיות ואפילו הפרעות קשב וריכוז.

מה הטיפ שלכם לתזונה בריאה לילדים? איך אתם גורמים לילד שלכם לאכול יותר פירות וירקות? ספרו לי בתגובות!

על האורחת שלנו:

הכותבת, טלי מחלב, היא מאמנת אישית לאורח חיים בריא, עיתונאית בתחום הבריאות וכותבת הבלוג naturetali.com

עוד על הכותבת
אני טלי מחלב, מאמנת לאורח חיים בריא ושמח.
בסדרת מפגשים אישיים, אחד על אחד, אשמח להוביל אתכם אל מסע לשיפור איכות החיים. יחד, נגלה עולם חדש של טעם, הנאה, שפע ובריאות.

ביום בו מפסיקים לעשות דיאטה, החיים משתנים. ביום בו מחליפים מזון מעובד באוכל אמיתי, משהו טוב קורה פתאום. האנרגיה מתחדשת, העליות והירידות במצב הרוח חולפות ותוך שבועות ספורים חושבים בבהירות. התשוקה למתוק נעלמת, המודעות הופכת גבוהה, העייפות חולפת, המשקל המיותר נעלם, עור הפנים רענן וזוהר מאי פעם ומרגישים כמו בן אדם חדש.

לפני מספר שנים עברתי את התהליך המבורך הזה בעצמי וההרגשה הממה אותי! בעקבות זאת, בניתי את תוכנית האימון האישית "אורח חיים בריא בשיטת נייצ'ר טלי", כדי לתת השראה לכל מי שרוצה לחיות חיים בריאים, מהנים ומלאי שפע.

אשמח לפגוש אתכם בקרוב,
טלי

טל: 052-8747720
מייל: machlevtali@gmail.com
אתר: naturetali.com

טלי מחלב מהבלוג Nature Tali

אהבתם את הפוסט? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רוצים אותי מה חשבתם על הפוסט?

אשמח מאוד לקרוא ולשוחח אתכם פה בתגובות

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

קטגוריות

קצת עליי

שרון גולן - יוצרת הבלוג

שרון גולן, בלוגרית ומעצבת. את הבלוג יצרתי מתוך אהבה לאוכל ומתוך רצון ליצור מקום בו אפשר ללמוד, ליצור ולשחק עם אוכל והילדים שלנו.
קראו עוד עליי

המשיכו לעקוב גם כאן...

תודה על האהבה

אולי יעניין אותך גם

מדריך מלא איך לגרום לילדים לאכול

מדריך מלא: איך לגרום לילדים לאכול

במהלך השנים שהבלוג קיים (כמעט 4, הייתם מאמינים?), עלו לכאן הרבה פוסטים שנכנסו תחת סדרת הפוסטים – 'איך לגרום לקטנטנים לאכול'.
אז בשביל לעשות סדר בדברים, החלטתי לרכז את הקישורים לכולם במקום אחד מרכזי – הפוסט הזה.

לקריאת הפוסט »