מדריך ב-4 שלבים: איך מכינים ארוחת ערב לילדים ברבע שעה

אחה"צ הגיע, תכף מגיע הזמן לארוחת הערב, ואנחנו (כלומר אני) נלחצת. כל יום אותו ריטואל. 

מה לא עשיתי כדי להקל על עצמי? נכנסתי לעשרות אתרים בתקווה למתכונים מנצחים שייקחו לי באמת רבע שעה (ולא שעה וחצי), דיברתי עם חברות לקבל מהן רעיונות, התייעצתי בקבוצה שלי.. – ועדיין כל ערב מחדש אני מוצאת את עצמי מתלבטת מה להכין להם שיהיה גם בריא ושהם גם אשכרה יאכלו אותו.

אז מה עושים? מכינים תוכנית עבודה. 

רעיונות לארוחת ערב בריאה עם קטנטנים, או.. איך להתגבר על השאלה מה נכין היום לאכול

שלב 1 - עושה קניות בהתאם לתוכנית בתחילת השבוע

אחרי שיצרתי לי את לוח התכנון השבועי לארוחות ערב, אני פשוט מתכננת מראש מדי שבוע (או לפחות שואפת לכך) את כל ארוחות הערב שאני רוצה להכין, גם אם זה רק ברמה של מנה אחת מתוך מה שאכין.

מגנט לוח תכנון ארוחות ערב שבועי + בונוס מתנה

שלב 2 - יוצרת לנו מנות ברירת מחדל

יש כמה מנות קבועות שאני תמיד חוזרת אליהן כשאין לי כוח לבשל משהו מיוחד או שהילדים מבקשים. זה ממש נוח שיש את הכמה דברים הקבועים האלה שאפשר "ליפול" עליהם ושתמיד יש את המצרכים אליהם בבית, כי זה מוריד ממש הרבה לחץ מהראש.

רעיונות למתכונים בריאים ומהירים לארוחת ערב:

  1. פנקייק גבינה – ה-מתכון אצלנו בבית. מאז שגיליתי אותו והתאמתי אותו אלינו הביתה, הוא הכוכב השבועי וחוזרים אליו כמעט בכל פעם שאני נתקעת או שאין לי כוח לחדש.
  2. פיצה טורטייה – הילדים מאוהבים במתכון הזה, הוא הכי מהיר בעולם (טורטיה+רוטב+גבינה מפוררת) ואני חותכת להם אותו למשולשים קטנים שאפשר לאכול בביס בידיים או לצורות מיוחדות אם בא לי להשקיע.
  3. מאפינס פיצה – כן.. עוד מתכון פיצה, אבל מהיר ועצבני (סתם.. די רגוע), קליל להכנה וכזה שהילדים יכולים לאכול בשולחן או על הספה אם מתחשק לי לפנק אותם.

שלב 3 - שרשור שיתוף קבוע בקבוצת אוכל בריא לקטנטנים

כמעט כל אחה"צ (כשההתראה קופצת לי) אני מעלה שרשור לקבוצה שלי – אוכל בריא לקטנטנים – מבשלים ביחד שבו אני מבקשת מחברי הקבוצה לשתף ברעיונות לגבי מה הם הולכים להכין הערב. זה עוזר ממש להתרענן מבחינת מתכונים וגם ממש כיף לדבר עם החברים בקבוצה מדי יום... 

שלב 4 - כותבת מה מרכיב באמת ארוחת ערב בריאה ומהירה

טוב, זה ממש קל וסופר-חשוב. פשוט תרשמו לכם במקום שיהיה לכם מול העיניים (נגיד המקרר) מה המרכיבים החשובים מבחינתכם בארוחת ערב בריאה. לדוגמה: ירקות, פחמימה כלשהי, חלבון כלשהו וגבינה/טחינה. עכשיו שרשמתם את זה תחשבו על כל האפשרויות שהילדים שלכם הראו שהם אוהבים ונכנסות תחת אחת הקטגוריות האלה ויש לכם "מחסנית רעיונות" לשעת הצורך.

בונוס - ספר מתכונים ארוחות ערב

מדי חצי שנה אני עולה בבלוג עם אתגר/פעילות מגניבה ובקיץ 2017 העליתי אתגר ארוחות ערב קיציות, בריאות ומהירות (שתכלס את רוב המתכונים אפשר להכין גם בחורף או בכל עונה אחרת).
האתגר כלל חודש שלם בו נשלחו 5 מתכונים לשבוע + רשימת קניות שבועית. כל המתכונים בו בריאים, מותאמים לקטנטנים וקלים להכנה. 

לאחר שהאתגר הסתיים ארזתי את כל התוכן שלו + כמה בונוסים מגניבים לספר דיגיטלי, שאפשר להוריד ולהדפיס / לצפות במחשב, בסלולרי או בטאבלט. 

אהבתם את הפוסט? ספרו לחברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רוצים אותי מה חשבתם על הפוסט?

אשמח מאוד לקרוא ולשוחח אתכם פה בתגובות

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים אחרונים

ספר דיגיטלי חדש!

ספר - המדריך המלא לארגון חדר הילדים

בספר, המדריך המלא לארגון חדר הילדים, תמצאו שפע כלים, רעיונות, השראות ודוגמאות לסידור חדר המשחקים, או אזור המשחקים בחדר הילדים/הסלון, כדי שתוכלו ליישם בצורה קלה וליהנות מחלל מסודר שמאפשר לילדים לשחק וגם ללמוד איך לסדר בעצמם.

מחיר: ₪60 

קטגוריות

קצת עליי

שרון גולן - יוצרת הבלוג

שרון גולן, בלוגרית ומעצבת. את הבלוג יצרתי מתוך אהבה לאוכל ומתוך רצון ליצור מקום בו אפשר ללמוד, ליצור ולשחק עם אוכל והילדים שלנו.
קראו עוד עליי

המשיכו לעקוב גם כאן...

תודה על האהבה

אולי יעניין אותך גם

מדריך מלא איך לגרום לילדים לאכול

מדריך מלא: איך לגרום לילדים לאכול – כל הכלים והמשחקים

במהלך השנים שהבלוג קיים (כמעט 4, הייתם מאמינים?), עלו לכאן הרבה פוסטים שנכנסו תחת סדרת הפוסטים – 'איך לגרום לקטנטנים לאכול'.
אז בשביל לעשות סדר בדברים, החלטתי לרכז את הקישורים לכולם במקום אחד מרכזי – הפוסט הזה.

לקריאת הפוסט »
משחקי אוכל לקטנטנים - ללמוד על אוכל בריא בכיף

משחקי אוכל לקטנטנים – ללמוד על אוכל בריא בכיף

אנחנו המבוגרים לפעמים שוכחים את זה, כי אצלנו הדרך ללמוד משהו חדש היא שונה ועוברת דרך מסננים שונים שאנחנו רוכשים עם הזמן, אבל כשילדים לומדים, זה בעיקר על ידי משחק. אני כותבת על משחקים שונים שקשורים לאוכל כבר מאז שהבלוג קיים, כל פעם מכיוון אחר, כמו בפוסט על שימוש ביצירתיות בהכנת האוכל, או בפוסט על

לקריאת הפוסט »
איך לגרום לילדים לאכול יותר מגוון - פוסט אורח של קארין בונן אברג'ל על התמודדות יצירתית עם סרבני אוכל + 2 פרינטבלס להורדה

איך לגרום לילדים לאכול יותר מגוון – פוסט אורח של קארין בונן אברג'ל על התמודדות יצירתית עם סרבני אוכל + 2 פרינטבלס להורדה

יצא לי לעסוק לא מעט פה בבלוג בנושא של בררנות וסרבנות אוכל, בעיקר כי אני נתקלת בקושי לפעמים עם הילדים שלנו וגם מדברת עם הרבה הורים על הנושא הזה, שמסתבר שהוא נוגע כמעט בכל ההורים, ברמה כזו או אחרת. חלק מהפוסטים הקודמים בנושא הזה היו: אוכל בריא, הפרעות קשב ומה שביניהם – פוסט אורח מאת

לקריאת הפוסט »
גלילה למעלה