זו כבר שנה רביעית שאני מסכמת את השנה שעברה עליי ועל הבלוג. הנה הסיכום של 2018, 2017 ו-2016.
אם בשנים הקודמות המטרה הכללית של הבלוג הייתה בעיקר גדילה והתפתחות הקהילה, כי גם העסק שלי לא היה מבוסס על הבלוג הזה, השנה המטרה הייתה לגמרי להפוך אותו לעסק ולמצוא את כל אפיקי ההכנסה האפשריים ממנו.
מה היה לנו בשנת 2019
הסיכום שלי כאן תמיד כולל גם את הסיכום של הבלוג עצמו אבל גם סיכום אישי שלי, כי בכל זאת – הבלוג הזה מלווה גם את החיים האישיים שלי כסוג של יומן, מעבר לתוכן המקצועי שעולה בו. אז הנה הסיכום בנקודות:
- השנה יזמתי יחד עם קרן בר ועוד קבוצת חברות מפגשי מאסטרמיינד אחת לחודש, זה התגלה כמשהו מאוד מפרה, ממקד ועוזר ללמידה גם מחברות שיש להן קהילה ובלוג ועסק עצמאי.
- פודקאסט חדש – ממש ב-1.1.2019 השקתי את הפודקאסט שלי שנקרא גם וגם. המטרה הייתה ליצור אפיק שיווק נוסף, שנעים לי מאוד בו ומאפשר לי לדבר עם חברים (וגם אנשים שהכרתי רק במהלך העונה) על עסקים, הורות ועוד הרבה תחומים בין לבין. עונה 1 כללה 15 פרקים ולפני כמה חודשים התחלתי את הקלטות עונה 2 שעולה לאוויר ממש מחר (1.1.2020).
- אחד הדברים האישיים יותר, שהיו גם עוגן שעזר לי להתמיד בכתיבת הבלוג ולשמור על אנרגיות גבוהות במהלך כל השבוע היה שהתמדתי בכושר ובמדיטציה. את שני הדברים האלה אני עושה בבית עם 2 אפליקציות נהדרות ומומלצות: headspace למדיטציה, ו-Freeletics לכושר.
- אתגרים – מתחילת הבלוג, אני נהנית ליצור אתגרים לקהילה. הם נותנים ערך מוסף לחברים בקהילה, עוזרים לי להגיע לקהל חדש שעוד לא מכיר את הבלוג וגם על הדרך מגדילים את רשימת התפוצה (בעלי עסקי ורוצים ללמוד איך ליצור אתגרים דומים? אני מלמדת את זה כאן).
השנה עלו לאוויר 2 אתגרים חדשים: אתגר אביב שעסק בסדר במטבח לקראת פסח (התקיים ב-24.3), ואליו נרשמו למעלה מ-350 אנשים, ואתגר הסתו בשיתוף קרן בר (המוכרת גם כ-KAREN B), שעסק בסדר בארון הילדים (התקיים ב- 27.10) ואליו נרשמו קצת יותר מ-100 אנשים. - אחד הדברים החשובים שעשיתי השנה לטובת הבלוג היה ההעברה שלו לוורדפרס. בשנים הראשונות היה לי מאוד כיף ונוח לעבוד עם WIX, ותכלס אין לי דברים רעים להגיד על המערכת הזו, למעשה אני עדיין משתמשת בה לאתר השני שלי אבל בתחילת 2019 הרגשתי שהגיע הזמן לעבוד לסביבת עבודה שתאפשר לי יותר גמישות ויותר כלים – ואני חייבת להגיד לכם שזה לגמרי השתלם. מעבר לנוחות השימוש במערכת וזמן הטעינה המהיר בהרבה של האתר, יש שינוי משמעותי במספרים השנה, שנובע גם מהשינוי הזה – במהלך 2019 גלשו לאתר 44,000 אנשים, ואם הממוצע החודשי לפני המעבר עמד על כ- 2000 אנשים בחודש, לאחר המעבר הממוצע החודשי עומד כבר על כ- 4500 אנשים, ורק הולך ועולה עם החודשים.
אני חייבת להגיד תודה רבה לשני אנשים שדחפו, לימדו וייעצו לאורך כל הדרך של המעבר לוורדפרס, שלקחה כ-4 חודשים בתחילת השנה והם – חן יאקה שומרון ושמעון שומרון מסטודיו לימונדה. מעבר לחברים ממש טובים, לא יכולתי לעשות את המעבר הזה בלעדיכם – תודה מכל הלב (ממליצה לכם לקרוא את סיכום השנה שלהם, הוא מצוין ומעורר השראה). - אחת ההחלטות הכי חשובות שקיבלנו ב-2019 והולכת להשפיע על השנתיים הקרובות שלנו היא שהחלטנו לעבור לאנגליה. כן, אני יודעת שזה בטח בא כהלם להרבה מכם, כי לא ממש דיברתי על זה ברשת ומי שיודעים מזה בינתיים זה בעיקר משפחה וחברים, אבל זו החלטה שקיבלנו באהבה לפני כמה חודשים כבר, מתוך רצון לטעום את החיים בחו"ל ובעיקר – לאפשר לדביר להתקדם לתפקיד שממש תפור עליו. ההחלטה הזו גם עיצבה את כל התהליכים השונים והתכנונים שלי קדימה מבחינת מוצרים, תוכן הבלוג ואיך דברים הולכים להתנהל מרגע שנגור שם. מניחה שעוד הרבה יישתנה ואתם מוזמנים לעקוב אחר כך בקרוב במדור חדש בשם 'משפחה ברילוקשיין'.
- נסענו 3 פעמים לחו"ל – פעמיים עם הילדים ופעם רק שנינו.
- נפגשתי הרבה לקפה עם חברות.
- תזמנתי הרבה תכנים קדימה וחסכתי לי זמן במהלך השבוע לעסוק בדברים אחרים כמו פיתוח מוצרים.
- אחרי שנה שהיה לי בראש – עיצבתי את יומן הטיול ויצרתי ליין חדש של מוצרים והכנסות גבוהות יותר מהחנות.
- הפסקתי לקחת לקוחות עיצוב – לגמרי.
- ניסיתי להקליט וולוג (vlog) והפסקתי כי הרגשתי שהאפיק הזה לא מתאים לי, לפחות לא כרגע.
- עבדתי עם משפיעניות על שיווק היומן, חלק עבד ממש טוב וחלק פחות, אבל מהכל למדתי ולקחתי לקחים לשנה הבאה.
- למדתי המון קורסים חדשים – גוגל אנליטיקס, תבניותיות באלמנטור, בוטים בפייסבוק, אסטרטגיה שיווקית, superfans של פאט פלין ועוד…
- חנות חדשה – פתחתי מחדש את חנות האטסי והתחלתי למכור!
- פוסטים חדשים – השנה העליתי 25 פוסטים חדשים לבלוג.
- מבצעים – השתתפתי בשופינג IL ובבלאק פריידי ויצרתי עוד כמה מבצעים מקומיים בחנות.
- קהילת הבלוג הגיעה ל-3300 חברים!
5 הפוסטים הכי נצפים השנה
- רשימת 45 פעילויות לילדים בחופש הגדול או מה עושים היום עם הילדים
- לוח תכנון ארוחות שבועי + רשימת רעיונות לתפריט
- חומר קריאה לחג – 11 בלוגי אוכל ישראלים ששווה להכיר
- מסעדה לשישי בערב עם ילדים – רשימת 40 המסעדות המומלצות ל-2020
- מתכון: מתכוני אוכל אצבעות (פינגר פוד) – אוכל לתינוקות בגיל 9 חודשים ומעלה
המוצרים שנמכרו הכי הרבה
- מארז משפחתי 2 יומני הטיול שלי לילדים – מטיילים בחו"ל
- מארז משפחתי 3 יומני הטיול שלי לילדים – מטיילים בחו"ל
- יומן הטיול שלי לילדים – מטיילים בחו"ל
- השנה הוספתי לחנות מוצרים של ספקים, שלדעתי מתאימים למוצרים שלי ונותנים ערך מוסף לקונים בחנות. הפופולרי ביותר מכל המוצרים האלה היה פלייסמט מפת העולם – עברית שעוצב באהבה ע"י מוניקה מוסקוביץ הידועה גם כ-Mokile.
- מהמגנטים שלי הפופולרי ביותר הוא מגנט רשימת קניות שבועית והשנה התווספו עוד מגוון חדש של מגנטים למלאי (מוצר חדש שיגיע בתחילת שבוע הבא הוא מגנט מה לשים בקופסת האוכל – שמות הילדים, שנולד בעקבות בקשה של לקוחה לשינוי במגנט קיים).
- עוד מוצר ממש פופולרי שיצרה הדס אופיר בעלת האתר מידעל'ה הוא חידות מתגרדות, שמגיע ב-2 סדרות וכל סדרה מותאמת לטווח גילאים אחר (א'-ג' ו-ג'-ה').
- אחת מהמטרות שלי השנה היתה להוסיף לחנות לא רק מוצרים פיזיים אלא גם דיגיטליים, וזה נבע גם מהרצון שלי ליצור מוצרים שיהיה לי קל למכור ולספק לאחר המעבר שלנו לאנגליה, וגם לתת לקהילה מוצרים שקל לרכוש וליהנות מהם שוב ושוב. אחד מהמוצרים הדיגיטליים שנמכרו השנה יפה היה קייטנת הקיץ של 2019 שמאוד אהבתם, ומתוכננים עוד מוצרים דומים בשנת 2020.
מה מתוכנן לשנת 2020
השנה אני מוצאת שממש קשה לי לתכנן תוכניות לטווח ארוך, בעיקר בעקבות השינוי שמגיע בקרוב. אבל בכל זאת, מה אני רוצה שיהיה?
- מדור חדש – משפחה ברילוקיישן (יעלה בקרוב)
- המשך האתגרים בקבוצה – לפני פסח, בקיץ, בחזרה ללימודים ועוד…
- להרחיב את סל המוצרים שלי בעוד 20 מוצרים חדשים – מיומנים חדשים לילדים ולהורים, מדבקות לתכנון וליומן ועוד מגוון של מוצרים דיגיטליים שונים.
- הגדלת המכירות בחנות אטסי.
- פתיחת חנות באמאזון.
- עונה חדשה של הפודקאסט שעולה מחר ותקושר גם מתוך הבלוג הזה.
- להיות יותר עם המשפחה, לטייל, להיות נוכחת במעבר שלנו ולקחת את הזמן להתאקלם בסביבה החדשה, בלי להיות לחוצה מהעבודה.
- להתמיד בכושר ובמדיטציה שלי, ולהוסיף עוד פינוק עצמי אחת לחודש (כמו מסאז' או ציפורניים).